Winkelcheck, leren van elkaar

Winkelcheck, leren van elkaar! leren van elkaar

Heb jij dat soms ook?  Dat je bezig bent met de alledaagse dingen van je werk.  Alles gaat zijn gangetje, wat zou je nog kunnen verbeteren, vernieuwen? Hoe prikkel jij jezelf om af en toe met een andere bril naar je organisatie te kijken?  Creatieve nieuwe inkomstenbronnen te vinden, of je medewerkers meer betrokken te krijgen. Heb je kosten die misschien nog naar beneden kunnen door efficienter te werken?  Nieuwe kansen zien en pakken!  Sta jij open voor de Winkelcheck?

creativiteitJe ziet tegenwoordig veel programma’s op tv dat bedrijven, ondernemers, werknemers, directeuren bij andere ondernemers en organisaties gaan kijken. Het leuke daarvan is dat deze mensen en ook jij op je eigen unieke manier naar een organisatie kijken. Hierdoor krijg je soms hele verfrissende ideeen , gaat de creativiteit weer borrelen.

Leren van elkaar.

Laten wij leren van elkaar. Nieuwe mogelijkheden en uitdagingen zien. Hoe leuk is het om eens bij elkaar te kijken. Wat speelt er bij jou, waar loop je tegen aan.Wie weet komen er mooie nieuwe ideeen uit voort.

Heb je medewerkers in dienst? Hebben die wel eens een klantentraining gehad? Hoe betrokken zijn ze met jouw organisatie? Kijken alle neuzen dezelfde kant op. Wat mis je bij ze, wat zou er anders, nog beter kunnen gaan? Ik heb E-books online staan speciaal over klantbenadering en medewerkers. In de toekomst komen er  leermodules  voor medewerkers.Persoonlijke groei voor medewerkers, zorgen voor groei qua omzet. Een win-win situatie waar iedereen beter van wordt. Stel een Persoonlijk Ontwikkelings Plan samen met je medewerkers.

Ik ben bezig met de ontwikkeling van een droomdoelenbord. Maak van jouw droom een doel en prikkel daar jezelf en je medewerkers mee. Maak het visueel en zorg ervoor dat ze elke dag met dit gezamenlijke doel bezig zijn. Wedden dat je doel veel sneller bereikt gaat worden.

Hoe verkoop je nu iets.??

Truukjes werken niet verkoop oprecht vanuit je hart hart

Bij de grotere winkelketens merk ik dat er steeds vaker cursussen over klantbenadering worden gegeven. En ik zie medewerkers ook allemaal hun best doen om het zo goed mogelijk in de praktijk te brengen. Het komt alleen bij de klant niet over. Het zijn vaak stappenplannen, je ziet de medewerkers vaak denken welke stappen ze al hebben gedaan van de cursus en welke ze nog moeten doen. Daar zijn ze zo mee bezig dat ze indirect de klant juist niet helpen. Niet luisteren, niet inleven. Je moet oprecht in contact komen met de klant, en dat gebeurt heel vaak niet. Een gemiste kans en nog erger gemiste omzet.

Hoe verander je dit proces nou ??

Ik kan je helpen met 4 stappen :  Bewustwording, Doelen stellen, Tijdsmomenten inbouwen, Doen. Je kan wel een training geven zodat mensen kennis vergaren, maar hoe ga je dat nou implementeren binnen je organisatie?

Je moet je bewust worden dat als je iets nieuws in de organisatie wilt gaan verankeren,  er een veranderplan moet zijn? Bespreek  dit plan met je medewerkers en maak er afspraken over. Wat wordt het traject.  Spreek doelen met elkaar af, doelen die er voor gaan zorgen dat de kennis ook in de praktijk wordt gebracht. Bouw tijdsmomenten in om te kijken wat de status is. Past iedereen het toe, waar loop je tegenaan , moet er bijgesteld worden? Als laatste ga het doen. Zet de verandering in gang. Visualiseer hoever je staat met de verandering die je in gang wilt zetten.

P.O.E.N. netwerk Poen logo P

Wil jij leren van elkaar??? Wordt lid van het P.O.E.N. netwerk.

Positief, Ondernemend, Educatief, Netwerk

P.O.E.N. wil een netwerk zijn van positief denkende, ondernemend ingestelde mensen die op een innovatieve en creatieve manier van elkaar willen leren en elkaar willen inspireren. MKB’ ers die weten dat anderen hun kunnen helpen en dat zij ook anderen kunnen helpen.Alles is energie ! en in POEN willen we veel energie hebben … Positieve energie welteverstaan ! In P.O.E.N. willen we jouw positieve energieniveau verder verhogen zodat je nog creatiever wordt en in actie komt om je doelen te bereiken. Een energie en positiviteit die jij uitstraal naar anderen en die aanstekelijk werkt zodat ook anderen geinspireerd raken en in actie komen om hun doelen te realiseren. Samen leren van elkaar.

Enne met P.O.E.N. maak je poen.