«

»

Jun 30

Wat zijn jouw persoonlijke kenmerken?

Waarmee val jij of jouw produkt op ? persoonlijke merk

Waarmee val jij op? Waar herkennen mensen jou of jouw product aan, welke unieke eigenschappen. We doen een abc-tje.

APART

Leg de nadruk op de unieke kwaliteiten van jou of je produkt . Waarmee onderscheidt jij jezelf van je concurrenten of collega’s? Durf anders te zijn. Op te vallen. Onderscheidt je van de rest. Dit betekent niet dat je dit in extreme mate moet doen. Zorg voor een unieke stijl, handelswijze, uitstraling, energie die mensen aantrekt.

BETROUWBAAR

Mensen moeten op je kunnen bouwen. Weten dat jij je afspraken nakomt. Dat je een hoog niveau hebt aan professionaliteit. In je persoonlijke merk, uitstraling moet een herkenbare, constante factor zitten. Een die mensen herkennen en waar je mee opvalt. Dit geld natuurlijk ook voor de produkten die je aanbiedt.

CONGRUENT

De onderdelen, produkten of diensten die je aanbiedt. Jouw persoonlijke merk of uitstraling moet logisch bij elkaar passen. Alles wat je doet moet passen bij het beeld dat je wilt uitdragen. Je kunt niet groots verkondigen dat je bijvoorbeeld super zuinig en spaarzaam leeft. Terwijl elke avond er eten thuisgebracht wordt en allerlei pakketjes van online webwinkels. Dit klopt niet als je mensen wilt helpen bijvoorbeeld met tips om geld te besparen.

Wees duidelijk wie je bent en waar je voor staat en straal dit ook uit. Handel ernaar. Verander niet elke keer je merk of handelswijze.