Social media

Social media voor ondernemerssocial media voor ondernemers

Social media voor ondernemers, een makkelijke goedkope manier om in contact te komen met potentiele kopers voor jouw producten of diensten zonder dure advertentiekosten. . Je kunt dit op je website of blog  doen door bijvoorbeeld iets gratis weg te geven, zodat je een emailadres krijgt.

Het is een vorm van netwerken, je plaatst iets online om mensen te prikkelen om daarop te reageren. Dit lijkt allemaal simpel en makkelijk maar heeft toch meer voeten in aarde dan je zou denken. Wat wij veel van ondernemers, zpp-ers ,  horen is dat ze grote moeite hebben om op een constructieve manier om te gaan met social media.

Grotere ondernemingen nemen er vaak iemand voor aan om met social media om te gaan. Voor de kleine ondernemers is dit niet haalbaar. Natuurlijk zijn er slimmere manieren om om te gaan met social media. Vaak wordt het nu “even” tussendoor gedaan. Snel verzinnen wat ik er nu weer opzet. Er zit geen systeem in, en op deze manier bouw je ook niet iets op. Gevolg is dat het voordeel van social media dan heel klein wordt, en je als ondernemer het nut er niet meer van in ziet. En dat is natuurlijk best voor te stellen. Als je dagelijks al 12 – 14 uur per dag al bezig bent met je bedrijf. Heb je dan nog wel zin om avonds met dat social media bezig te zijn. Je kunt beter planmatig te werk gaan, en wat voorbereidend werk doen. Als je dit doet, geeft social media je veel meer mogelijkheden. Het wordt dan zelfs leuk om wat te delen met anderen. En je kunt het zelfs zo plannen, dat er op bepaalde tijden nieuw materiaal op social media verschijnt, terwijl jij met hele andere dingen bezig bent. Dit gebeurt dan automatisch.

Slim Social Media toepassen binnen je bedrijf

SuJo heeft een manier ontworpen, waar je op een gestructureerde manier meer succes kunt halen uit je social media.

Om aan te geven hoe groot social media kan zijn… bekijk onderstaand filmpje