Persoonlijke ontwikkeling voor medewerkers

Persoonlijke ontwikkeling voor medewerkers werkt. persoonlijke ontwikkeling voor medewerkers

Hoe krijg je betrokken medewerkers binnen je bedrijf ?

Medewerkers en personeel zijn het belangrijkste goed binnen je ondernemen. Je wilt dat medewerkers zo efficiënt en goed mogelijk werken om het beste voor jouw bedrijf eruit te halen. De juiste man / vrouw op de juiste plaats.

Persoonlijke ontwikkeling is belangrijk.

Het is belangrijk dat je je continue blijft ontwikkelen. Dat je leert van fouten en dat je kennis krijgt die er voor zorgt dat je je in bepaalde situaties goed kunt redden. Ik heb bij veel bedrijven gezien dat als er tijd en ruimte wordt ingebouwd voor persoonlijke ontwikkeling dit vaak gekoppeld is aan factoren die voor het bedrijf belangrijk zijn. Logisch, maar je kunt een medewerker ook  helpen persoonlijk beter, sterker te worden. Hoe krijg je iets voor elkaar, hoe ga je met bepaalde situaties om. Veel cursussen en trainingen kan je ook vertalen naar de privé situatie. Op het moment dat je dat gaat doen zien mensen veel meer toegevoegde waarde voor persoonlijke ontwikkeling. Hierdoor staan ze er meer voor open en is de wil er om er voor te gaan.

Hulpmethoden voor persoonlijke ontwikkeling persoonlijke ontwikkeling

S.W.O.T. analyse

S.M.A.R.T. doelstellingen

Persoonlijk ontwikkelingsplan maken.

Feedback geven en krijgen

Competenties

Persoonlijke groei tips

Creëer een open sfeer binnen je organisatie.

Creëer een sfeer binnen je organisatie dat ruimte geeft aan medewerkers om mee te denken met de organisatie. Bepaal voor een gedeelte samen je manier van werken. Belangrijk is om aan je medewerkers aan te geven wat je verwacht van de medewerker.

Leg uit aan de medewerker dat je feedback kunt krijgen en mag geven over de werkzaamheden. Dat feedback geven er voor zorgt dat je als medewerker kunt groeien. Geef de regels aan van feedback geven, wat daar onder verstaan wordt.

boom1
Als medewerkers hier mee bekend raken en feedback zien als iets positiefs op de werkvloer, kun je elkaar en het team prikkelen het beste uit elkaar boven te halen en te corrigeren als je afwijkt van het geen je samen hebt afgesproken.

Als we medewerkers corrigeren dan geven we meestal aan wat er fout ging en geven zelf al aan wat er moet veranderen. Dit vinden medewerkers niet altijd even prettig om te horen, vooral als je jezelf ook nog een bepaalde lichaamshouding erbij is die de correctie heel zwaar maakt. Je kunt het ook omdraaien. Complimenteer de medewerker met alles wat er wel goed is gegaan. De medewerker vindt dit prettig om te horen. Altijd leuk om een compliment te krijgen , toch?? De medewerker zal zelf gaan aangeven dat hij het nog beter had kunnen doen als , en dan de zwakheden benoemen waar jij de medewerker op wilde aanspreken.

De medewerker zal dit een prettige manier van feedback vinden en er zeker wat mee doen. Je kunt tijdens de feedback afspreken dat je elkaar aanspreekt op het moment dat het fout gaat. Dit is een afspraak die tussen jullie beiden dan geldt. Anderen hoeven dit niet te weten. Je kan ook een stopwoordje afspreken, dat je weet dat als het woord wordt gezegd je geprikkeld wordt om  bewust te worden van het gedrag wat je vertoont.