Klantbenadering

Klantbenadering / Klantbeleving ? Geef de klant een beleving !klantbenadering

Klantbeleving wordt steeds belangrijker voor bedrijven en winkels.

Er wordt van alles geschreven over klantbeleving, er zijn verschillende filosofieën  in de manier hoe daar mee omgegaan wordt. Wat belangrijk is om te weten, is dat een ervaring of een beleving een herinnering wordt. Dit kan in positieve of negatieve zin zijn.

Ervaringen of belevingen worden gevormd door alles wat we zien, voelen, horen , ruiken, proeven.
Laat een positieve ervaring / beleving achter bij jouw klanten!  Één die ze graag op feestjes vertellen en waar ze voor terugkomen. Die beleving zorgt ervoor dat ze gratis jouw bedrijf of dienst gaan promoten. Mooier kan toch niet?

Twee bezoeken van een klant zijn nooit hetzelfde.

Een klant die de weg weet en zijn favoriete plekjes heeft gevonden binnen jouw bedrijf, is niet gelijk aan de klant die toen voor de eerste keer binnenkwam. Leer jouw klant kennen. Spreek ze aan . Ook gewoon voor een babbeltje om elkaar zo te leren kennen. Jij en jouw medewerkers zijn het bedrijf.

Klantentraining

Heb je medewerkers in dienst? Hebben die wel eens een klantentraining gehad? Hoe betrokken zijn ze met jouw organisatie? Kijken alle neuzen dezelfde kant op. Wat mis je bij ze, wat zou er anders, nog beter kunnen gaan? Ik heb E-books online staan speciaal over klantbenadering en medewerkers. In de toekomst komen er  leermodules  voor medewerkers.Persoonlijke groei voor medewerkers, zorgen voor groei qua omzet. Een win-win situatie waar iedereen beter van wordt. Stel een Persoonlijk Ontwikkelings Plan samen met je medewerkers.

droomIk ben bezig met de ontwikkeling van een droomdoelenbord. Maak van jouw droom een doel en prikkel daar jezelf en je medewerkers mee. Maak het visueel en zorg ervoor dat ze elke dag met dit gezamenlijke doel bezig zijn. Wedden dat je doel veel sneller bereikt gaat worden.

Visualiseer je droom of doel. Ga er elke dag mee aan de slag. Laat zien hoe ver je staat met je droom of doel en deel dit met je medewerkers.

Hoe verkoop je nu iets.??

Truukjes werken niet verkoop oprecht vanuit je hart hart

Bij de grotere winkelketens merk ik dat er steeds vaker cursussen over klantbenadering worden gegeven. En ik zie medewerkers ook allemaal hun best doen om het zo goed mogelijk in de praktijk te brengen. Het komt alleen bij de klant niet over. Het zijn vaak stappenplannen, je ziet de medewerkers vaak denken welke stappen ze al hebben gedaan van de cursus en welke ze nog moeten doen. Daar zijn ze zo mee bezig dat ze indirect de klant juist niet helpen. Niet luisteren, niet inleven. Je moet oprecht in contact komen met de klant, en dat gebeurt heel vaak niet. Een gemiste kans en nog erger gemiste omzet.

Echte beleving

Zorg voor een goede oprechte beleving. Laat het niet overkomen als een trucje. Dat doorziet de klant meteen. Een echte goede beleving zorgt ervoor dat jij een relatie gaat opbouwen met jouw klant. Deze klant zal meer binding met jou en jouw bedrijf voelen. Hij zal een loyale ambassadeur worden en jouw product of dienst bij anderen aanprijzen.

Hoe verander je dit proces nou ??

Ik kan je helpen met 4 stappen :  Bewustwording, Doelen stellen, Tijdsmomenten inbouwen, Doen. Je kan wel een training geven zodat mensen kennis vergaren, maar hoe ga je dat nou implementeren binnen je organisatie?

Je moet je bewust worden dat als je iets nieuws in de organisatie wilt gaan verankeren,  er een veranderplan moet zijn? Bespreek  dit plan met je medewerkers en maak er afspraken over. Wat wordt het traject.  Spreek doelen met elkaar af, doelen die er voor gaan zorgen dat de kennis ook in de praktijk wordt gebracht. Bouw tijdsmomenten in om te kijken wat de status is. Past iedereen het toe, waar loop je tegenaan , moet er bijgesteld worden? Als laatste ga het doen. Zet de verandering in gang. Visualiseer hoever je staat met de verandering die je in gang wilt zetten

E-Book Klantbenadering

Ik heb een E-book geschreven over klantbenadering. In dit E-book vindt je veel kennis, tips en tricks hoe je meer uit je medewerkers kan halen. Medewerkers trainen om op een oprechte manier om te gaan met de klant. De klant centraal te stellen.

Tijden zijn aan het veranderen, onderscheid je van de ander en verander. De keuze is aan JOU!

Klik hier voor het E-book klantbenadering

Klantbenadering informatie, tips en tricks

Ik heb een aantal berichten geplaatst over klantbenadering. Klik op een van onderstaande links om naar deze berichten te gaan.

Als laatste

P.O.E.N. meetingsPoen logo P

Alles is energie ! en in de P.O.E.N. meetings willen we veel energie hebben … Positieve energie welteverstaan ! In P.O.E.N. willen we jouw positieve energieniveau verder verhogen zodat je nog creatiever wordt en in actie komt om je doelen te bereiken. Leer geld verdienen door je werk te maken van de dingen die je het liefst doet. Je zult er gelukkiger van worden en geluk leidt vaak tot succes en rijkdom.

Het leuke is dat je hier direct mee aan de gang kunt , ook als je nu nog een baan hebt. Heb jij al een geweldige baan maar doe je daarnaast ook nog andere dingen die je heel leukt vindt. Wie weet kun je daar wel geld mee verdienen, Een extra zakcentje. Wie wil dat nou niet. Met P.O.E.N. kun je dat op een positieve manier bereiken.

Enne met P.O.E.N. maak je poen, creeer je eigen geldboompje….  Klik hier om naar P.O.E.N. te gaan.